Aug 31, 2009

MERDEKA!!!!!

Salam Kemerdekaan Buat Seluruh Warganegara Malaysia...
Adakah anda rasa anda benar2 telah menggapai kemerdekaan yg sebenar???

Tepuk dada tanya hati..
Jangan sampai tergadai diri...
Sanggup berkorban sampai mati...
Demi membela budi pekerti...

2009..sudah menjangkau 52 tahun kita yg kononnya telah merdeka..tapi bagi yang benar2 mempunyai prinsip sendiri tentang erti merdeka itu..semestinya tetap dengan pendirian mereka bahawa kita masih belum merdeka...

Merdeka...bebas dari jajahan..bebas dari kekangan..
Tetapi adakah semuanya berpihak pada kita Rakyat Malaysia?
Bagi aku..aku agak merdeka kerana mampu berfikir dan mampu membuat andaian aku sendiri tanpa perlu pertikaikan apa yang bakal org suarakan dengan apa yg aku mahu...
bagi sesetengah pihak yg masih menganggap Merdeka itu sekadar shj mungkin Merdeka itu hanya salah satu sambutan setiap tahun yg akan diraikan oleh segelintir..
Aku sendiri tidak pernah menyambut hari merdeka..hanya sekadar terjelepok depan televisyen mengikuti rancangan2 berunsurkan kemerdekaan...konsert,bacaan puisi..

Apa kata kalau kita ubah acara itu dengan Solat Sujud Syukur 1 Malaysia bagi menyatakan kesyukuran kita pada Maha Pencipta kerana diberi peluang untuk hidup dengan aman dan tenteram dalam Malaysia...Tak best kan idea aku..lagi best kalau dapat tengok konsert..pegi clubbin'..overnight dgn couple masing2..makan2 minum2..lepak2..

Apa pandangan anda tentang acara yang ingin anda lakukan bagi menyambut Hari Kemerdekaan setiap tahun?

Salam Kemerdekaan Buat Anda Semua!!!

No comments:

Post a Comment

What u guess?