Aug 23, 2009

Al-Fatihah

Aku ingin berkongsi kesedihan....

1 Ramadhan lalu..
Sahabat seperjuangan merangkap senior ku..
Telah kembali ke rahmatullah menyahut panggilan Illahii..
Tergamam saat aku mendengar khabar berita itu...

Tak pernah disangka dan  itulah dikatakan takdir Allah yang menentu segala..jodoh pertemuan,ajal dan maut kita..

Aku sgt tersentuh kerna aku baru sja mengenalinya dan bertegor sapa saat arwah berada d semester akhir di cni..
Arwah sorg yg sgt ceria..Suka bergurau senda dan disenangi rakan2 lain..
Aku mengagumi hasil karya tangannya dan ilmu yang ada padanya..dan berniat ingin mencungkil sedikit pengetahuan darinya..namun..
tak berkesempatan kerana ada Dia yang lebih menginginkan & menyayangi Arwah..

Aku turut sedih dengan perkhabaran itu lalu terus ku sedekah kan Yassin & Alfatihah moga2 roh arwah dtempatkan dkalangan org yg soleh..
Sebak hatiku bila memikirkan saat kita gembira menyambut bulan yg mulia dan penuh keberkatan ini ada pula yg bakal bersedih..
Entah kenapa aku turut mengalirkan air mata..walaupon aku lnsung xrapat dgn Arwah...
Terus ku terpikir andai aku ditempatnya..bersediakah aku utk itu semua..Allahuakhbar..Panjangkan umurku Ya Allah..

Kawan2 yg mengenali Arwah Fahmi..sama2lah kita 
doakan kesejahteraan beliau disana 
kerna kita bakal menyusul selepasnya..

Fahmi..
Tenanglah kau disana..
Kami akan menyusul langkahmu..kami akan menyusul..
Berbahagialah kau disana..
Sejahteralah keatasmu..


Sahabat..
Kita yg masih diberi pluang utk menikmati kehidupan didunia yg indah ini...
hargailah kehidupan anda dengan sebaiknya..
Beribadahlah kamu seperti kamu akan mati esOk nya..

Kita didunia ini...
Hidup Bukan Utk Hidup..
Tetapi Hidup Utk Yang Maha Hidup..
Hidup bukan Utk Mati..
Tapi Mati itulah utk hidup..
Jangan Takut Mati,
Jangan Cari Mati,
Jangan Lupakan Mati,
Tapi..
Rindukan Mati..
Kerna Mati adalah pintu berjumpa dengan Allah.
Mati bukanlah cerita dalam akhir hidup..
tapi mati adalah awal cerita..
Maka..
Sambutlah kematian dengan penuh 
Ketakwaan..
 

No comments:

Post a Comment

What u guess?