Mar 3, 2010

Lama menyepi...Kembali seketika....Berkongsi cerita...

Salam 1Malaysia...
Agak berkurun aku xupdate blog nih...nak menaip pon dah terkemut2 cam semut..huhuhu
syian tak kat aku weh...:'(
Setelah agak lama menyepi pon,i still don have any idea..
Just aku share story la yer...27.12 aku p interview kt kilang..bertujuan utk jadi minah kilang...hahaha..
aku saja ja p tanpa letak apa2 harapan pon..sebabnya memang jauh beza dari bidang yag aku study..
pastu plak time interview mmg aku 'cannot go' btoi..aku budjet xdapat dah..so pulang la ke dapor Mr.Magic sementara nak cari keja len..
aku pon apply l keja situ utk fulltime..xsampai 3minggu keja aku dapat panggilan dari Fuji suroh aku p amek 0ffer letter kt sana...
huwaaaaa...manyak syiok o0o0o0...aku pon tengok la segala yg tertera kat surat tuh...tanpa berlengah aku sign ja..hahah..
gelojoh toi nohhh...my position is Manufacturing Technician @ Fuji Semiconductor Malaysia
yang terletak di Kulim Hi-tech Park..tapi kan tech gurl aku n s0rg g gurl ja..s0..2org ja tech gurl..len suma jantan..mak ai..
memang tersipu2 la aku..sep bek ada pieja..yang aku kenai pon kat situ gak..ada la geng..sampai la,kami rapat..ramai yg tegoq
ingat kami kwn lama n d0k serumah..hakikatnya dak pon..
s0..kami suma diarahkan start keja 21.1..awai g aku dah smpai..2minggu utk 0rientation..taw dak kami kena pakai jumpsuit..cam nak nek bulan
ja baju tuh..hehehe..tp xpa..dari aku dok nganga kt rumah bek nek bulan..hehehe..
mula aku rasa cam xleh bawak ja keja tuh..lama2 dah belajaq all about WB machine,aku rasa not bad kot..try p lah noh..
kira aku Wirebond tech la..aku kena dok kat Line Production..senior2 tech byk tulong aku nak pahamkan mesin2 tuh..
Makasih noh..kak ct zahrah,kak husna,kak aya,kak ina,wani,sara,ramai g la,abg2 tech,ari,baem,lie,ad,
start 22.2 aku dah start masok shift..so 3ari keja,3ari cuti..syio0k w0oo..hehehe..
tapi yang xbest pisah ngan member2 baik aku..abg lat aku,tok imam baling,pieja,n cute twin,afiq & afif..huhuhhu..
manyak cdeyh ooo..wei kawan2 da msa set time lepak sama cam rituh noh..
k la..aku nak check out blog2 kesukaan aku..b4 that,,nak share muvie yang aku dah tgk..
Lu PK r sendri..agak kureng r bagi aku..mungkin bab aku jenis malas pk sangat tu yg muvie tu jadi xsedap sgt kot..
tapi muvie Percy Jackson & d'lightning thief syi0ok wooo..3* for Lu PK sendiri..5* for Percy Jackson & d'lightning thief..


Ok..nak promote member2 baik ku kt Fuji..ni time kami lepak kat Landmark Kulim..

No comments:

Post a Comment

What u guess?