Oct 22, 2010

Semampunya aku...

Mampuka aku nih???mula dah nak merepek..xdak reja la tuh..hahaha
n0thing pon..mampu x mampu kena bagi mampu jugak!huhuhu..
kerja kerja kerja...xmaw kerja pon kena kerja jugak!..
ok2..harus bagaimana lagi..aku mesti tempuhi...hihihihi..

Tanggal 25hb tarikh yg selalu wat org gomen..mahupon swasta ternanti2..ala..semua org taw kenapa kan..
Sekarang...semua perlu duit..nak duit..kena keja la kan..sapa nak bagi 1k selunggok depan kita ya dak?
Dari zaman sekolah sampai study kat ilp n adtec...aku xpernah biasakan diri aku dgn duit yg byk...dan aku sgt bersyukur dgn itu semua..

Zaman sekolah...aku dpt bantuan biasiswa..aku guna utk keperluan belajaq semata-mata..awal tahun guna utk beli beg sekolah..kasut..baju..alat tulis..yuran sekolah..aku syukur sgt..sekurang2nya itu meringankan beban abah utk perbelanjaan aku..tamat tingkatan 5..duit biasiswa blom habis ok..aku simpan ja dlm bank tuh..
3hari tamat SPM..aku tergedik2 mintak kebenaran abah utk kerja kilang...nak merasa duit sendiri la katakan...
So..aku pon p mintak keja kat kilang ASAHI..pos as operator pengeluaran..keja kena berdiri dari 7am til 5pm..berdiri 1 tempat ja plak tuh..sakit sgt kaki 1st day keja..balik ja minx mak urot...cukup bulan dpt gaji..
dptla dlm 5rat lbih..so..aku ttp mampu menyimpan...dan utk pertama kali nya aku beli handphone aku sendiri..2x gaji jugak la baru dpt pakai..nokia 3660..sampai skrg ada lagi ok!aku syg sgt hp tuh..sbb tu harta pertama dari penat lelah aku..

3 4 bulam keja dpt panggilan sambung form 6..xsampai seminggu dpt panggilan ilp..so..aku pilih ilp..sbb aku rasa penat nak baca buku sejarah lagi dah..hahaha..yuran ilp???guna duit biasiswa sekolah..n sedikit duit simpanan time keja..dpt la cover 2 3 bulan belanja kt sana..ilp kuala langat,selangor..sgt jauh dari rumah ok!rindu nak balik kena balik la kan..hehehe..tiket klang-kulim..ah dah lupa tp murah dari skang..

1thn setengah kt sana..habis cert...continue dip...hah..ni lagiiiiiiiiiiiiiiiiiiii jauuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhh...
adtec batu pahat johor...ala jauh mana la sgt kan..bukan oversea pon nak mengeluh jauh sgt..
utk dip..2thn plak..punya renyah la nak dpt loan pon..dh la jauh dr famili..pos malaysia dan maxis la menyatukan aku dan keluarga...aku call selalu..tukang topup...Abah la..hehehe..bila dh dpt loan lega lah sikit..
Selesai itu semua..praktikal..praktikal office our..mlm p keja kt giant..hahahaha..mr.magic..wat waffle,corn in cup,ice cream..sgt suka..hehehe..dpt ja gaji..ada rezeki lebih..aku belikan 2adik aku handphone..utk mudahkan depa la kan...

Hujung bln 12 aku pon p la open interview kt hitech kulim..pos as manu.tech..alhamdulillah..rezeki aku kat situ..21.1 aku start keja..smpai la saat ini...hahahah..hah mmg lega la dh keja..cukupla mkn pakai boleh berganti setiap bulan..boleh kurgkan beban mak abah..support skit2..bayaq loan yang patut..

Aku bersyukur sgt dengan apa yang aku miliki skrg,,penoh dgn kesederhanaan..
Thanks to Allah..Alhamdulillah..

No comments:

Post a Comment

What u guess?